Uz www.jekaba.lv

Ziemeļkoreja jeb stāsts par to, kas Korejas lācītim vēderā – 3. daļa

Ieva Lūkina, grupu vadītāja
4 min. lasāmviela

Mīts Nr. 3: “Valstī grūti iekļūt un grūti pa to pārvietoties.”

Patiesībā: Ne viens, ne otrs pārāk lielas grūtības nesagādā.

Ziemelkoreja_007

Ziemeļkorejā iespējams nokļūt ar reģistrētu, valsts līmenī licenzētu tūrisma kompāniju palīdzību. Valsts aģentūras Korea International Travel Company (KITC) gidi vēsta, ka šādu tūrisma kompāniju ir ap 30, kas gada laikā ieved valstī aptuveni 225 tūkst. tūristu – kā jau rakstīju, absolūtākais vairākums ir ķīnieši un tikai aptuveni 5 tūkst. ieceļotāju ir no citām valstīm.

Stingrākie iebraukšanas noteikumi tiek piemēroti ieceļotājiem no Japānas un ASV. Ņemot vērā šo valstu vēsturiski nedraudzīgās  attiecības ar Ziemeļkoreju, to pilsoņiem liegts apmeklēt arī vairākus valstiskas nozīmes objektus. Pēdējos gados režīms pret amerikāņu iebraucējiem gan esot kļuvis maigāks amerikāņu tūristu augstās maksātspējas dēļ.

Ir divi ceļi, ka iekļūt Ziemeļkorejā – caur Ķīnu vai caur Krieviju. Abos gadījumos – gan pa gaisu, gan pa sauszemi. Savu ceļojuma maršrutu mēs plānojām tā, ka DPRK teritorijā iekļuvām caur Ķīnu. Ielidojām Pekinā, izbaudījām metropoles jezgu, fabriku izmešu smogu un mūžīgos sastrēgumus, un pēc pāris dienām ar diennakts vilcienu devāmies jautri izklaidējošā ceļojumā uz valsti, par kuru neviens neko nezināja, bet ļoti gribēja uzzināt.

Vilciens bija ķīniešu ceļotāju un Ziemeļkorejas sportistu pilns. Lielākā rietumnieku tūristu koncentrācija bija vilciena galvenajā “artērijā” – restorānvagonā, kas bija atvērts līdz pat rītausmai. No rīta vilciens ieripoja Ķīnas robežpilsētā Dingdongā, kur pēc pāris stundu pastaigas un pāris stundu stāvēšanas robežkontrolē visi 48 ārvalstu tūristi tika iesēdināti nākamajā daudzvagonu vilcienā, lai pēc 7 minūšu brauciena tos ievizinātu pasaules izolētākajā valstī.

Ziemelkoreja_008

Teikšu godīgi, robežas šķērsošana ar vilcienu ir grūti aprakstāma. Emocijas mijas starp sirreālo un fantastisko, kad no attīstītas, daudzstāvu jaunceltņu pilsētas, pārbraucot upi pa skaisti būvētu vanšu tiltu, tu nokļūsti prasti nobružātā un nekoptā lauku sektorā, kur nav nekā, tikai vecas sliedes un zemes ceļi. Vilciens vēl ievelk smalku līkumu un balti krāsotais tilts vēl uz mirkli kā pazaudēts sapnis pavīd acu priekšā un atvadās no tiem braucējiem, kas izdarījuši izvēli atteikties no skaistā un smalkā, aizbraucot meklēt “nezin ko nezin kur”. Atziņu vērts mirklis.

Ziemelkoreja_001

Ziemelkoreja_005

Ziemelkoreja_006

Mājup izvēlējāmies lidot. Sirreālas sajūtas izpalika, drīzāk teiktu, ka jušana bija tāda mūsdienīga jeb, precīzāk sakot, pārņēma tāds saviļņots jutekliskums, kā atgriežoties civilizācijā. Jau iebraucot pirms pāris gadiem uzceltajā Phenjanas lidostā, nepārsteidz nekas – viss tīrs, skaists un mūsdienīgs. Ne smakas no sociālisma un vadoņa kulta, pat svēto Kimu ģīmetnes īsti pie sienām nemanījām, kas bija dīvaini un pat nedaudz aizdomīgi, jo pēc DPRK pavadītas nedēļas tiešām liekas savādi neredzēt abu mirušo Kimu rāmējumus pie sienas tik nopietnā iestādē.

Ziemelkoreja_005

Ziemelkoreja_006

Ja kāds pošas uz DPRK, noteikti iesaku ceļojumu ieplānot līdzīgi. Vilcienam turpceļā ir sava rozīnīte un arī lidojums mājup ar “Air Koryo”, kas jau četrus gadus pēc kārtas atzīta par pasaules sliktāko aviolīniju ar savām “TU-204” lidmašīnām, piekritīsiet, ir amizants ķeksītis šāda brauciena noslēgumā. Pārliecinoši varu apgalvot, ka lidmašīnas ir jaunas un drošas, tajās ir viss nepieciešamais lidojumam un nav nekāda pamata uztraukumam ar tām ceļot.

Ziemelkoreja_003

Ziemelkoreja_002

Ziemelkoreja_001

Ziemelkoreja_004

Ja runājam par transportu ceļojuma laikā, tad jāparedz, ka ceļojums DPRK vienmēr un visur notiek tikai ar KITC starpniecību. Katrai grupai, kas iebrauc šajā valstī, KITC atvēl autobusu, šoferi un divus pavadoņus, kas pilda un savstarpēji dala gida un organizatora pienākumus. Šeit īpaši jāatzīmē, ka grupa šeit sākas jau no viena cilvēka. Tas nozīmē, ka individuāli ceļot ir iespējams, bet tūrists tiek apkalpots tieši tāpat kā visas citas lielāka gabarīta grupas, tāpēc nāksies maksāt gan par transportu, gan naktsmītnēm sev un pavadoņiem, gan arī atvēlēt dzeramnaudas visiem trim pakalpojumu sniedzējiem.

Uzzini par jaunumiem pirmais!
Saņem Jēkaba Ceļojumu bloga jaunumus savā e-pastā.