Uz www.jekaba.lv

Izbrauciens ar auto pa Spāniju un Portugāli: 14. daļa

Zaiga Runce, ceļotāja
3 min. lasāmviela

Nesteidzīga rīta duša, brokastis, un tad lēnā garā gājām uz stāvvietu, kur bijām atstājuši mašīnu. Vispirms pārbraucām pāri upei un braucām gar to – tieši tur, kur visi tūristu autobusi. No turienes varēja redzēt visu vecpilsētu, iespaidīgs skats.

Portugale_003

Priecājoties par vecpilsētas skatiem, apbraucām tai apkārt un tad jau attālinājāmies no Toledo. Pēc 20 minūšu brauciena pa šoseju ieraudzījām gaidīto zīmi Barrancas de Burujon. Zemes ceļš cauri laukiem un uzbrauciens nelielā kalniņā, kur mūs sagaidīja fantastisks skats – Burujon kanjons. Tas bieži tiek salīdzināts ar Lielo kanjonu ASV. Mērogs pavisam cits, bet krāsas un noskaņa tiešām līdzīgas.

Kamēr Alberts tālāk par ceļmalu netika – ieraudzīja smiltiņas, akmeņus un tur arī palika spēlēties, mēs uz maiņām apstaigājām visas skatu platformas, izbaudot klusumu, mieru un dabas skaistumu.

Portugale_004

Iepriekšējā vakarā internetā biju atradusi informāciju, ka netālajā Guadamur pilsētiņā ir pils, tāpēc aizbraucām tur. Pirms pils meklēšanas nolēmām papusdienot. Edgars apstaigāja visas trīs pilsētas ēdināšanas iestādes un pēdējā kaut ko jau uzreiz arī pasūtīja – pašam nezinot, ko tieši, jo visa saruna notika spāniski. Mēs ar Albertu tikmēr gaidījām pie strūklakas.

Apsēdāmies pie viena no āra galdiņiem un, kad tika atvērta ēdamzāle, tikām aicināti iekšā. To gan mēs sapratām tikai ar otro reizi, spāņu valodas zināšanas mums nav tās labākās. Ieejot iekšā, ieraudzījām, ka galds jau uzklāts, ēdieni jau atnesti, gribējām jau sēsties, bet tad ieradās divi būdīgi kungi. Tās izrādījās viņu vietas. Mazliet nokaunējušies, apsēdāmies pie blakus galdiņa.

Portugale_005

Viesmīle sākumā mums atnesa dažas karotes no tā, ko Edgars bija pasūtījis – sautējumu un makaronus, bet man ļoti sagribējās to, ko ēda tie divi vīrieši. Pēc brīža to arī dabūjām – divas porcijas ar milzīgiem liellopu gaļas gabaliem un dažiem frī kartupeļiem. Saldajā ēdienā Coca-Cola saldējums uz kociņa.

Portugale_006

Pilniem vēderiem gājām meklēt pili. Gājām pēc norādēm, bet tās drīz pazuda. Sēta gan turpinājās. Gājām pretējā virzienā, arī tur visapkārt sēta. Tā arī neatradām vārtus uz pili, to redzējām tikai pa gabalu aiz sētas. Kas zina, vai tā vispār bija atvērta? Mierinājām sevi ar domu, ka vismaz apskatījām parastu Spānijas pilsētiņu.

Portugale_007

Portugale_008

Karstums dienas vidū bija tāds, ka neko vairs negribējās, tāpēc braucām atpakaļ uz Toledo. Pagaidījām, kamēr Alberts mašīnā izgulējās, un gājām uz Trīs kultūru parku. Izklausījās grezni, bet patiesībā parks kā parks. Pamērcējām kājas strūklakā, apskatījām pīles, novācām granātābolu ražu parka apstādījumos. Granātābolus turpat uz soliņa ātri vien apēdām.

Portugale_009

Portugale_010

Parks pilns ar kaķiem, kāds izlaidies uz žoga saulītē, kāds zem krūma. Varējām vērot veselu izrādi ar medībām. Vismaz divi no visa bara bija noķēruši katrs pa balodim un mēģināja aizmukt no visiem pārējiem, lai paēstu. Tad nu kaķi sadalījās divos baros un skrēja pa parku, mūkot un ķerot. Parka stūrī atradām bērnu rotaļu laukumu, kur pavadījām atlikušo pēcpusdienu, spēlējoties smiltīs un pie ūdens pumpja.

Portugale_011

Portugale_012

Mazliet saguruši, braucām uz dzīvokli. Bijām domājuši, ka vakarā vēl pastaigāsim pa Toledo vecpilsētu, bet nekur vairs negribējās iet. Sakrāmējām mantas, jo nākamajā dienā bija jāpamet burvīgie apartamenti, un devāmies gulēt.

Arī Tu vēlies iepazīt Portugāli? Jēkaba Ceļojumiem ir lieliski piedāvājumi!

Uzzini par jaunumiem pirmais!
Saņem Jēkaba Ceļojumu bloga jaunumus savā e-pastā.