Uz www.jekaba.lv

Dāsnā Gruzija – 15. daļa

Jolanta Lipska, grupu vadītāja
4 min. lasāmviela

Nākamās dienas rīts sākas ar stipru lietu jeb, pareizāk sakot, no rīta lietus joprojām nav mitējies – visu nakti rībēja pērkons un stipri lija. Līdz ar to mūsu vietējais gids paziņo, ka uz Koruldi ezeriem mēs netiekam, jo ceļš nav izbraucams. Kā alternatīva tiek piedāvāts brauciens uz Čaladi ledāju. Laiks uzlabojas, sāk spīdēt saulīte.

Kādu ceļa gabaliņu nobraukuši, esam nonākuši pie kalnu upes, kam pāri trošu tiltiņš. Giorgijam, mūsu pavadonim, šķiet jautri šūpot tiltiņu, kad eju tam pāri. Man pašai gan smiekli nemaz nenāk, jo zem manis ir Enguri, kas pēc nakts lietavām ir vēl spēcīgāka un baisāka nekā vakar.

Kad veiksmīgi esmu tikusi uz sauszemes un varam doties ceļā, jaunās meitenes ar puišiem aiziet pa priekšu raitā solī, bet es paliektu ar tiem grupas biedriem, kam solis tik raiti nevedas. Lēnām uzkāpjam kalnā, tiekam pāri akmeņu krāvumiem, ejam pavisam, pavisam blakus bangojošai upe. Taisu foto, taču bildēs viss izskatās nedaudz izplūdis – tā ir migla, kas ceļas no ledusaukstās upes. Uzlīst neliels lietus, tāpēc jāiet vēl uzmanīgāk, lai uz mitrajiem akmeņiem nepaslīdētu.

Gruzija_002

Gruzija_003

Esam klāt, visapkārt ledus – jāvelk jaka, jo mitrajai mugurai ir diezgan vēsi pie upes, kas iztek no ledāja apakšas. Sajūta tāda, ka gribas izsaukties: “Urrā, esam paveikuši!” Nav jau, protams, Kazbeks ar saviem 5024 metriem virs jūras līmeņa – mums tikai 1770, taču dažiem tas ir nopietns kāpiens. Uzmundrināmies ar šokolādi “Lukss” un dodamies atpakaļ.

Gruzija_004

Mums līdzi iedots viss piknikam nepieciešamais. Kafejnīcas saimniece gan mūs sabiedē, ka būšot lietus, tāpēc no āra terases pārceļamies uz iekštelpām. Saklājam galdu un pikniks var sākties. Uzaicinām arī savus brašos džipu vadītājus. Viņi ir neizpratnē, jo nav pieraduši, ka viņus aicina ēst pie viena galda ar tūristiem. Šis vienkāršais žests, kas, manuprāt, ir loģisks, atkausē puišu sirdis un tiekam iemīlēti. Vietējais kalnu augu uzlējums ir gana smeķīgs, kubdari un hačapuri pēc pārgājiena garšo lieliski.

Kad esam gana atpūtušies, braucam uz viesnīcu. Giorgijs piedāvā aizvest mūs uz kalnu pacēlāju, jo Mestijā esot labas slēpošanas trases. Viss izdodas, pacēlājs strādā un par nelielu samaksu varam uzbraukt 2400 metru augstumā. Neesmu lielos draugos ar augstumu, pat Siguldas “Mežakaķī” sirds pa reizei nodreb, taču šeit viss ir mierīgi. Gaidu savu drebuli, bet tas nenāk. Vainīgs vai nu labais laiks, vai kompānija, vai kalnu augu uzlējums.

Gruzija_005

Kad esam augšā, gids mūs aizved uz vietu, no kuras paveras brīnišķīgs skats uz blakus esošajiem kalniem. Apsēžos un skatos, gribas visu iegaumēt, atcerēties un sajūtas paņemt līdzi uz Latviju. Satiekam arī citus latviešus, kas ir draudzīgi un runīgi – atbraukuši uz Svanetiju uz dažām dienām. Novēlam, lai viņiem izdosies tikt uz Ušguli, jo lietus laikā ceļi uz šo ciemu nav izbraucami. Uztaisām bildes un dodamies lejā.

Gruzija_006

Gruzija_007

Vakarā mums paredzētas vakariņas pie kādas svānu ģimenes. Pierunājam arī mūsu pavadoņus doties mums līdzi. Vakariņas, kā jau Gruzijā ierasts, bagātīgas un garšīgas. Saimniece ir īstena sava reģiona pārstāve – slaida, gara, ar tumšiem matiem. Svāni no citiem gruzīniem atšķiras ar garo augumu, tumšajiem matiem un acīm. Viņi ir noslēgti, kā jau kalnieši, kas pieraduši cīnīties ar dažādām grūtībām.

Uz vakariņām atnāk arī Giorgijs ar savu draugu. Pēc ilgas lūgšanās puisis ir gatavs mums uzdziedāt. Kautrējas jau ļoti, taču saņemas un dzied mums kādu svānu tautas dziesmu. Viņam ir grūti, jo pieradis dziedāt daudzbalsīgi, kā še ierasts, taču Giorgijam un vēl vienam jaunietim piebalsojot, dziesma izdodas. Pēc brīža, nu jau drošāk, atskan vēl kāda dziesma. Īsts gruzīnu vakars! Arī mēs sasparojamies, mēģinām atrast dziesmu, kurai visi zinātu vārdus. Vienojamies par “Es nenācu šai vietā”. Kad iztulkojam dziesmas vārdus, gruzīnu puiši ir priecīgi, ka mums pie viņiem patīk, un atbild ar savu dziesmu. Sasmēlušies pozitīvas emocijas, dodamies uz viesu māju. Rīt garš ceļš līdz Kutaisi, jāatpūšas.

Uzzini par jaunumiem pirmais!
Saņem Jēkaba Ceļojumu bloga jaunumus savā e-pastā.