Uz www.jekaba.lv

Brīnumainie Emirāti – 6. daļa

Zaiga Runce, ceļotāja
3 min. lasāmviela

Emirātos bijām pavadījuši jau gandrīz nedēļu, bet tuksneša smiltis bijām redzējuši tikai pa mašīnas logu. To steidzami vajadzēja labot, tāpēc ceļā no Al Ainas uz Abū Dabī apstājāmies šosejas malā un ieskrējām tuksnesī. Ja mums līdzi nebūtu mazs bērns, iespējams, būtu sadūšojušies arī uz tuksneša safari izbraucienu ar džipu, taču šoreiz uz džipiem noraudzījāmies no malas.

Tuksnesis bija kā no austrumu pasakām – zeltainas smiltis līdz pašam horizontam. Atradām skaistāko kāpu, nobildējāmies neskaitāmās pozās, sagaidījām saules rietu. Ak, cik žēl, ka jābrauc tālāk! Labprāt būtu pasēdējuši vēl brīdi.

AAE_002

AAE_003

Vakarā ieradāmies Abū Dabī, iekārtojāmies viesnīcā, un gājām iepazīt rajonu. Apkārt bija tikai ātrās ēdināšanas iestādes, kas mūs galīgi nekārdināja. Pēc vietējās dāmas ieteikuma paēdām ļoti gardas vakariņas nelielā restorānā, un devāmies atpakaļ uz viesnīcu. Pa numuriņa bija logu redzama mošeja. Tā atradās tik tuvu viesnīcai, ka radās sajūta, it kā mēs nakšņotu mošejā.

Abū Dabī iepazīšanai mums bija pilnīgi neveiksmīga diena – piektdiena, kas AAE ir brīvdiena. Visi svarīgākie, interesantākie apskates objekti atvērti no trijiem pēcpusdienā – to gan mēs secinājām tikai vēlāk, kad jau bijām pabraukājuši pa pilsētu.

“Labākais, skaistākais parks pilsētā,” tā par Kalifa parku raksta visos aprakstos, tāpēc braucām tur.

AAE_005

Kalifa parkā iespējams izbraukt ar vilcieniņu, apmeklēt muzeju un pazemes akvāriju, kas esot obligāti jāredz. Mēs redzējām tikai parku, jo visas atrakcijas bija slēgtas, nedarbojās arī strūklakas, un vispār mēs laikam bijām vienīgie parka apmeklētāji.

Parks skaists, daudz zaļumu un ziedu, viena vēsturiska ēka, taču tādu parku ir daudz. Iespaidīgāks tas šķita tad, kad atcerējāmies, ka īstenībā atrodamies tuksnesī.

AAE_006

AAE_008

AAE_007

Apstaigājot tuvāko parka apkārtni, secinājām, ka pusdienas vēl tik ātri nebūs, tāpēc kafejnīcā enerģijai apēdām pa kārtīgam treknam kūkas gabalam.

Izbraucot no Abū Dabī uz Al Ainas pusi, nobraucot no šosejas pa labi, var atrast trīs kamieļu skriešanās trases. Zinājām, ka vienā no tām šajā dienā notiek sacensības, bet nezinājām, kurā tieši. Piebraucām pie pirmās tuvākās – aiz žoga milzīga, balta ēka, tālāk redzama trase, bet bez jebkādām dzīvības pazīmēm. Apjautājoties sapratām, ka jābrauc tālāk. Otra trase izrādījās pamesta jau sen, jumts pa pusei izkritis, apmetums no sienām nolobījies.

Ar trešo piegājienu piebraucām pie īstās trases – tieši īstajā laikā uz pēcpusdienas skrējieniem. No rīta sacenšas šeihu kamieļi, bet pēcpusdienās ir atvērtās sacensības, kurās var piedalīties jebkurš. AAE ir aizliegts likt likmes uz kamieļiem, bet, piedaloties sacensībās, iespējams tikt arī pie naudas balvām, nemaz nerunājot par uzvaras piešķirto godu un prestižu.

Trase, kuru apmeklējām, veidota puslokā – vienā ceļa pusē starts, otrā finišs. Pēc zīmes pie starta sapratām, ka iespējamie skrējiena gabali ir 4, 5 un 6 km. Vienā reizē kopā skrien aptuveni 10-15 kamieļi. Kamieļiem uz kupra piesiets džokejs-robots, kurš tiek vadīts attālināti.

AAE_009

Kad piebraucām, tieši tika dots starts. Lēnā garā izkāpām no mašīnas, un devāmies pāri ceļam, lai redzētu kamieļus finišā. Pāris reizes noskatījāmies sākumu un beigas, tad sēdāmies mašīnā un kā vietējie braucām gar trasi, vērojot kamieļus skrējienā. Ar putām uz lūpām tie sasniedza 40-50 km/h lielu ātrumu.

AAE_010

AAE_011

AAE_012

Pavisam drīz sacensības beidzās, un no visām pusēm sāka vest jaunus kamieļus, lai iepazīstinātu tos ar trasi. Mēs devāmies atpakaļ uz Abū Dabī.

AAE_013

Vēlies iepazīt Emirātu elpu aizraujošo vērienu? Jēkaba Ceļojumiem ir lieliski piedāvājumi!

Uzzini par jaunumiem pirmais!
Saņem Jēkaba Ceļojumu bloga jaunumus savā e-pastā.