Uz www.jekaba.lv
...un tālais kļūst tuvs

Ar vilcienu uz Minsku: 2. diena

Cēlāmies svaigi un priecīgi par iepriekšējās dienas varonību atturēties no zaļā pūķa. Plāns jau bija nosprausts – kājāmgājiens uz traktoru rūpnīcas ciematu. Izgājām agri, un jau kārtējo reizi nācās lavīties…

Ar vilcienu uz Minsku: 1. diena

Uz nedaudz piemirsto kaimiņzemi Baltkrieviju var nokļūt dikti foršā veidā – ar nakts vilcienu Rīga-Minska. Vīza bagātības neprasa, tāpat kā biļete. Nevaru atbildēt, kādēļ visus savus gadus nebiju izmantojis šo…

Vērtīgi padomi, kā gudri sapakot ceļasomu

Daudziem vienīgās galvassāpes atvaļinājuma laikā sagādā ceļasomas sapakošana. Kā šo procesu padarīt maksimāli efektīvu? Lasi mūsu ceļojumu ekspertu vērtīgos padomus, un kļūsti par ceļasomas pakošanas guru! Izveido sarakstu Lai pēdējā…

Mēnesis Stambulā – 1. daļa

Mans un manas uzticamās ceļabiedres Elīnas novembris pagāja Stambulā. Pirms iekāpšanas lidmašīnā Rīgā no līdzcilvēkiem dzirdējām visdažādākos atvadvārdus – no „laimīgie, būsiet siltumā” līdz „tur taču bīstami”. Manis paša neizskaidrojamās…

Brīnumainie Emirāti – 6. daļa

Emirātos bijām pavadījuši jau gandrīz nedēļu, bet tuksneša smiltis bijām redzējuši tikai pa mašīnas logu. To steidzami vajadzēja labot, tāpēc ceļā no Al Ainas uz Abū Dabī apstājāmies šosejas malā…

Brīnumainie Emirāti – 5. daļa

Pēc pastaigas mūsu vēderi bija gatavi ēdienam. Pavisam necilā iestādē baudījām ļoti gardas pusdienas. Meklējot pusdienu vietas, mēs parasti skatāmies, kur ēd vietējie iedzīvotāji. Maikijs gan apšaubīja restorāna tīrību un…

Brīnumainie Emirāti – 4. daļa

Ar Rufaysah dambi mēs meklējām ilgi. Pirmajā reizē mana telefona navigācija izvēlējās ceļu cauri kalniem, bet realitātē atdūrāmies mazā kalnu ciematā ar strupceļu. Otrajā reizē braucām ar cita telefona navigāciju…

Brīnumainie Emirāti – 3. daļa

Kamēr puiši aizbrauca līdz lidostai, kur mums auto nomā bija rezervēta automašīna, un atbrauca atpakaļ uz viesnīcu pakaļ man ar mazuli, bija pagājusi jau puse dienas. Izbraucot no Dubaijas, iebraucām tirdzniecības…

Brīnumainie Emirāti – 2. daļa

Nākamo rītu sākām ar sātīgām brokastīm viesnīcas restorānā. Tad izgājām nelielā pastaigā līdz netālu esošajam kanālam, kas oficiāli atklāts tikai pirms pāris mēnešiem. Tas ir gandrīz trīs kilometrus garš mākslīgi…

Persiešu skaistule Irāna – 6.daļa

Pie brokastu galda iepazināmies ar ukraiņiem, kas Irānā pavadīja tikai divas dienas caurbraucot. Pēc sarunas ar viņiem sapratām, kurp ārpus Jazdas gribam šajā dienā doties. Pēc brokastīm pajautājām recepcijā, vai…

Persiešu skaistule Irāna – 5.daļa

Kāpēc mums ieteica stacijā būt jau astoņos, tā arī nesapratām. Vilcienam pēc grafika bija jāizbrauc plkst. 8.21, reāli izbraucām 8.40. Līdz biļetēs norādītajām sēdvietām ceturtajā vagonā tā arī netikām. Iekāpt…

Persiešu skaistule Irāna – 4.daļa

Iebraucot Kašanā, šoferis apstājās pie lielas, vēl nepabeigtas mošejas un jautāja, vai vēlamies ieiet iekšā. Kāda runa, protams, ka gribam! Uz apkārtējo smilšu krāsas ēku fona mošeja mirdzēja un vizuļoja…

Persiešu skaistule Irāna – 3.daļa

Otrās dienas rītā beidzot visi kārtīgi un garšīgi paēdām. Brokastīs cepti kartupeļi, tradicionālā maize, siers, svaigi tomāti, gurķi, dažādi ievārījumi. Iepriekšējā vakarā bijām izpētījuši viesnīcas bukletu ar ekskursiju piedāvājumiem un…

Persiešu skaistule Irāna – 2.daļa

Kašanas pilsēta atrodas uz dienvidiem no Irānas galvaspilsētas, Teherānas. Kā raksta ceļvežos, daudzi ceļotāji pabrauc Kašanai garām, steidzoties uz Jazdu vai Isfahānu, bet velti – tā esot viena no valdzinošākajām…

Persiešu skaistule Irāna – 1.daļa

Kad mūsu iecienītajā aviokompāniju akciju mājas lapā  ieraudzījām izdevīgu piedāvājumu lidojumam no Rīgas uz Teherānu, vienu dienu pavadījām domājot, vai pirkt biļetes vai tomēr ne. Ja pavisam nesen tur nebūtu bijuši…

Dāsnā Gruzija – 14. daļa

Kutaisi viesnīcā esam vēlu. Saimnieks saklājis bagātīgu galdu, bet mēs spējam vien iedzert ūdeni un paknakstīties ap arbūzu. Sarunāju, ka visu ēdiena pārbagātību pārceļam uz brokastīm, bet arī brokastīs visu…

Dāsnā Gruzija – 12. daļa

Turpinām iepazīšanos ar Gruziju. Esmu samusinājusi grupu izbaudīt pikniku ar Dato gatavotu šašliku. Nobraucam no ceļa un iekārtojamies upes krastā ar skaistu skatu uz kalniem. Izbaudām gardo ēdienu – gaļu,…

Dievišķā Islande – 3. daļa

Islandes kalni un gaisma spēlē ēnu kontrastu spēles, kas robežojas ar nerealitātes sajūtu. Kalni, tāpat kā visa sala, ir vulkāniskas izcelsmes, tāpēc dabas takas Islandē ir krustu-šķērsu, tik atliek tām…

Dievišķā Islande – 2. daļa

Aitu daudzums Islandē tik tiešām ir iespaidīgs. Uz katru iedzīvotāju gandrīz trīs kustoņi! Šķiet, aitas ir laimīgas, jo aug brīvā dabā, elpo svaigu gaisu un arī pārvietojas diezgan brīvi. Savukārt,…

Dievišķā Islande – 1. daļa

Islande ir Dieva veidots brīnums, kurā dzīvo viesmīlīgi, asprātīgi un miermīlīgi ļaudis. Brīnišķīga zeme! Skarba, ar plašiem klajumiem un daudziem pauguriem, tā pārsteidza līdz ar katru kilometru, ko nobraucām, pārvarot kalna…

Dāsnā Gruzija – 7. daļa

Tikko esam piebraukuši pie lidostas, mūsu vienmēr draudzīgais un sirsnīgais šoferītis visus dzen prom. Esam nesaprašanā, kas noticis?! Izrādās, viņam acīs asaras, taču tādu vājību sieviešu priekšā lepnais gruzīns nevar…

Dāsnā Gruzija – 6. daļa

Dienu sākam Kutaisi tirgū. Tas ir piedzīvojums! Garšvielas, čurčellas (rieksti vīnogu sulā), marinējumi, skābējumi, vistas un citi zvēri, augļi. Viss jānogaršo, jāpatausta, jātirgojas. Iepirkušies dodamies uz Stepantsmindu, lai palūkotos uz…

Apkārt pasaulei: Pēcvārds

Jau pirms aizbraukšanas savu ceļojumu nosaucām par mūža. Tagad, esot atpakaļ mājās, ir pilnībā skaidrs, kāpēc mēs to atcerēsimies līdz pat savai pēdējai stundai, ja vien atmiņa neizstrādās kādus nepatīkamus…

Dāsnā Gruzija – 5. daļa

No Gruzijas austrumiem braucam uz Gruzijas rietumiem. Izkāpelējamies pa Vardzijas mazajām un lielajām alām, uzkāpjam Uplicihes alu pilsētā. Tālāk ceļš mūs ved uz Gruzijas ziemeļu pusi – uz Kutaisi. Izbraucam…

Dāsnā Gruzija – 4. daļa

Piedzīvojumi un pārsteigumi turpinās pie Kahetijas vīndara Georga, kuram palīdzam vākt vīnogas. Tas gan vairāk ir plezīrs nekā nopietna strādāšana, jo nopietnam vīnam visas vīnogas ir jānovāc vienā dienā, bet…

Apkārt pasaulei: Garastāvokļa pilsēta

Apritēja tieši gads, kopš pametām dzimteni. Tas notika Buenosairesā un labāku vietu, lai laiskās pastaigās atminētos notikumus, kas aiz muguras, nevarēja vēlēties. Argentīnas galvaspilsēta mums nāca diezgan grūti. Cerējām, ka…

Dāsnā Gruzija – 3. daļa

Tālāk braucam uz Kahetiju – iepazīstamies ar Bodbes klosteri un ejam aplūkot svētavotu, kas atrodas klostera teritorijā. Turpat var nopirkt kreklu, ar kuru gremdēties avotā. Ticējums vēsta – ja vēlāk…

Dāsnā Gruzija – 1. daļa

Pēdējā gada laikā Gruzijā ar grupām esmu bijusi trīs reizes. Man tā joprojām šķiet lieliska, skaista, savdabīga un ļoti sirsnīga. Ja man tūlīt piedāvātu braukt tur vēlreiz, nedomājot brauktu. Bet…

Maroka, 12.daļa – Atpakaļ Marakešā

Pēc neplānotas, bet neaizmirstamas pieturas Kasablankā jau pusdienlaikā stāvam vilciena stacijā un nepacietīgi gaidām vilciena ierašanos. Līdz šim esam izmantojuši tikai autobusus, bet izrēķinām, ka ar vilcienu Marakešā nokļūsim daudz…

Tests: Kāds ir tavs ceļotāja tips?

Mēs visi esam tik dažādi – arī ceļošanas ziņā! Vienam patīk zvilnēt pludmalē, citam – kāpt kalnos, vēl kādam – smelties iedvesmu mākslas muzejos. Un kāds ceļotājs esi tu? Aizpildi…

Apkārt pasaulei: Akmeņu mākoņi

Ceļā uz Jaunzēlandes dienvidu salas apakšdaļu un Kuka kalnu piestājām vietā, kur sastopami neparasti, lielizmēra akmeņi. Neparasti savas formas dēļ – gluži kā skatoties mākoņos, tajos iespējams saskatīt domīgas sejas,…

Apkārt pasaulei: Fermai cauri

Kā jau visi sevi cienoši darba ļaudis, arī mēs taisījāmies brīvdienas pavadīt ārpus savas šā brīža mājas. Pareizāk sakot, plānojām savas mājas – telti – paņemt līdzi brīvdienās. Divpadsmit dienu…

Apkārt pasaulei: Čau, Latvija!

Bija karsts vasaras rīts, tas neļāva gulēt teltī daudz ilgāk par saullēktu, tāpēc laikapstākļu mudināti rausāmies ārā. Mūsu patīkamajai četrotnei piebiedrojās Vidzemes jūrmala, Lauču akmens un negaidīti mundrs garastāvoklis. Atlika…

5 iemesli apceļot Mongoliju

Domājot par nākotnes ceļojumiem, viens no vilinošākajiem galamērķiem man šķiet Mongolija. Lasot par citu ceļotāju pieredzi, rodas iespaids, ka tā patiesi ir vieta, kurā ir viss Īstam Ceļojumam nepieciešamais –…

Šambala

Kalnu brīvības smarža un klusums palika augstu virs manis, un veiklās, pat straujās lidmašīnas riteņi pieskārās Katmandu lidlauka taisnajai lentei. Biju sajūsmināts, iedvesmots, pavisam drusku pēc civilizācijas noilgojies un, ja…

Esi sveiks Jēkaba Ceļojumu blogā!

Viss! Mēs vairs nevaram klusēt, jo mums ir tik daudz, ko teikt! Tādēļ ir dzimis šis blogs, kurā turpmāk varēsi lasīt par visu ap un par mūsu kaislību – ceļošanu.…